.
חדשות

ברוכים הבאים לאמא אדמה

כל 4 שבועות, מתחילה סדנה חדשה.

סדנת ליווי התפתחותי - התפתחות ...

ביום שלישי בבוקר:
10:00 גילאי 6חד' ומעלה
11:15 הכנה להתהפכויות(3-6 חד)
12:30 סדנת מבוא לקטנטנים (עד 3 חודשים) - סדנה חדשה כל 5 שבועות.

שרי קרוכמל, פרט להיותה מנהלת אמא אדמה ומיילדת מוסמכת ופעילה בחדר לידה, היא גם מיילדת בית. לפרטים הקליקו מיילדת בית

פינוקי בוקר לאמהות ותינוקות

בכל יום רביעי בשעה 11:00 (חינם למשתתפות סדנת עיסוי המתקיימת לפני כן, 30 ש"ח לאורחות אחרות).

חובה לכל הורה! סדנאות חדשות כל שבועיים-שלושה. צפו בסרטון - סרטון וידיאו סדנה להחייאת תינוקות

יוגה לנשים בהריון

ראיתן כבר את סרטון וידיאו שיעור יוגה בהריון? לצפייה - סרטון וידיאו  יוגה לנשים בהריון

חדרי טיפולים ו/או אולם להשכרה ...

ניתן לשכור את חדרי הטיפולים (קליניקות) ואת האולמות במתחם המשופץ והמרהיב של אמא אדמה לסדנאות ופעילויות קבוצתיות.
שרון דרור או מנשא לופיקס? אולי מנשא יאמו? אנחנו נעזור לכם לבחור את המנשא הנכון לתינוק שלכם ולכם. אפשר לקבל ייעוץ והדרכה אצלנו, אפשר גם אצלכם בבית...

קורס דולות באמא אדמה

הכשרת דולות ונשות מקצוע בתחומי הריון ולידה באמא אדמה: קורסי דולות תומכות לידה, דולות פוסט פארטום (תומכות לאחר לידה), מדריכות הנקה, מדריכות עיסוי תינוקות, מטפלות ברפלקסולוגיה ועוד.
יצירת קשר
שם:
דוא"ל:
טלפון:
פרטים:
הרשמה לניוזלטר
יש להקליד את הספרות והאותיות כפי שמופיעות בתמונה
כל 4 שבועות סדנה חדשה, בימי רביעי בבוקר.
סדנאות החייאת תינוקות ימי ו' כל שבועיים-שלושה
התפתחות תינוקות

חוג ליווי התפתחותי לפי קבוצות גיל:
בימי שלישי בבוקר
10:00 הכנה לזחילה גילאי 6 חד' ומעלה
11:15 הכנה להתהפכויות 4-6 חד'
12:30 מעובר לתינוק - סדנת מבוא לקטנטנים (עד 4 חודשים)

שעות הפתיחה
ימים א', ב',ד',ה' 09:00-20:00
יום ג' 09:00-17:00
יום ו' 08:45-14:00
תודה על LIKE בפייסבוק
 

הפרעות שינה של תינוקות

הפרעת שינה / הפרעות שינה אצל תינוקות – מהן ומה הגורמים להן?


מרבית התינוקות מגיעים לשנת לילה רציפה במהלך השנה הראשונה לחייהם, אך תוצאות מחקרים שונים מראות כי 20-30% מכלל התינוקות והפעוטות מגיל חצי שנה ועד שלוש, לא מפתחים את היכולת לישון ברציפות והשינה שלהם ממשיכה להתאפיין ביקיצות מרובות או ממושכות. בעיות שינה אצל תינוקות נקבעות גם על סמך איכות השינה שלהם (ביום ובלילה) ועל פי התנהגות התינוק במהלך היום.

אין קריטריון מוסכם לגבי קביעת אבחנה מהי הפרעה בתחום שינה אצל תינוקות, אבל הספרות המדעית מתייחסת בדרך כלל אל תינוק המתעורר (בידיעת ההורה) לפחות 3 פעמים בלילה, מספר פעמים בשבוע – כאל תינוק בעל הפרעת שינה.

בגלל העובדה שיקיצות ליליות קצרות מאפיינות את מרבית התינוקות והדבר נחשב כתופעה טבעית, בעצם ניתן לקבוע שההבדל המשמעותי בין התינוק שישן ברציפות סבירה לבין התינוק המתעורר, היא מידת יכולתו של תינוק להרדם לבדו ללא עזרת הוריו.

למרות שבציבור וגם בקרב יועצות שינה ומטפלים שונים בתחום הפרעות שינה של תינוקות, מתייחסים אל יקיצות ואל קשיי הרדמות כאל תופעה חולפת, מחקרים בתחום שנת תינוקות מראים כי ההפרעות מתמידות אצל לפחות 50% מהילדים. מחקר אחד אף הראה כי 84% מהילדים שלקו בהפרעת שינה כשהיו בני שנה-שלוש, עדיין לקו בהפרעת שינה גם כעבור 3 שנים.

שינה של תינוקות יכולה להיות מושפעת מגורמים שונים כמו גורמים פיזיולוגיים ופסיכו-חברתיים ונמצא קשר בין דפוסי השינה של תינוקות לבין אותם משתנים. גורמים פיזיולוגיים ורפואיים יכולים להוביל להפרעות שינה כמו למשל הפרעת דום נשימה בשינה, מחלות שמשפיעות על מערכת הנשימה, מחלות כמו שפעת שגורמות לגודש נוזלים ומכאן להתעוררויות תכופות בלילה ועוד. מחלות שנוטות לחזור על עצמן כגון דלקות אוזניים, ריפלוקס, אלרגיות וקוליק, יכולות גם הן להפריע לשנת התינוק.

הקשר בין טמפרמנט לבין דפוסי שינה של תינוקות 
אופיו של תינוק נקבע טרם לידתו ומחקרים מראים שתינוקות עם מזג "קשה" (תינוקות רגישים יותר לשינויים, בוכים יותר, מסתגלים בקושי רב יותר לסביבה, מתקשים לסגל שגרה יומיומית מסודרת וכו') שהדעה הרווחת היא כי כ- 10% מכלל התינוקות נחשבים לכאלה, ישנים כשעתיים פחות בלילה וכשעה פחות במשך היום, מתינוקות שמוגדרים כבעלי טמפרמנט "קל". הסיבה לכך היא שיש להם יכולת הסתגלות נמוכה יחסית לחיים מחוץ לרחם והם מתקשים להסתגל לחיים שאחרי הלידה. אפשר גם לראות של"בעלי מזג קשה" יש סף תחושתי נמוך וסף גירוי נמוך.

כדי להירדם, תינוק צריך להתנתק מהסביבה החיצונית ולהפסיק להגיב לגירויים כמו אנשים, רעש, אור, טמפרטורה וכן להתנתק מאותות פנימיים של כאב, אי נוחות ורעב. תינוקות שרגישים לגירויים מתקשים להתנתק מהגירויים הסביבתיים והדבר פוגע ביכולתם להירגע ולהירדם ולישון שינה רציפה. התינוקות האלו מתקשים לווסת את עוצמת התחושות שלהם וזו הסיבה לכך שהם בוכים לעיתים קרובות, מתקשים בשינה ועלולים להתקשות מאד בשינוי או מעבר, כמו כניסה ויציאה מהאמבטיה או יציאה מהבית למקום כלשהו, שינוי בסדר היום או כל שינוי אחר.

השפעות של גורמים פסיכולוגים וחברתיים על שנת תינוקות
הגורמים הפסיכו-חברתיים שנמצאו קשורים אל דפוסי שינה / בעיות שינה של תינוקות אפשר למנות:
השפעות תרבותיות וחברתיות כמו נורמות חברתיות לגבי השינה המשותפת.
גורמי לחץ – חשיפה לטראומה או לחצים יומיומיים כמו שינויי מסגרת.
גורמים הוריים – אישיות, תפיסות הוריות ופסיכופתולוגיות.
גורמים הקשורים לאינטראקציה בין ההורה לתינוק – דפוס ההיקשרות, שיטות הרגעה וכו'.

מחקרים מצאו קשר ברור בין מעורבות ההורים בהרדמת התינוק, לבין הקושי של התינוק להירדם ולנטייתו להתעורר בלילה וזאת מאחר שתינוק מצפה להתעורר במקום בו נרדם. תינוק שנרדם בכוחות עצמו בלילה, לא יבהל ולא יצטרך את עזרת מטפליו על מנת לשוב ולהרדם, כל זמן שאינו רעב / רטוב / חולה.

על מנת לשמור על רצף שינה על התינוק ללמוד להרגיע את עצמו. זהו תהליך לא קל ליישום, במיוחד להורים צעירים ודואגים, אך מחקרים מוכיחים כי ניתן להניח תינוקות ערים, שבעים ולא מרוטים מעייפות במיטותיהם והם ילמדו להרדם לבד ולחדש את שנתם אם יתעוררו בלילה וזאת להבדיל מתינוקות שהונחו ישנים במיטתם והיו זקוקים לעזרת הוריהם על מנת להרדם שוב – על אף שאינם רעבים או סובלים מאי נוחות כלשהי.

תינוקות שבילו זמן ממושך מחוץ למיטותיהם, התקשו יותר להרגיע את עצמם ולהירדם לבד, לעומת תינוקות שבילו זמן רב יותר במיטתם ושהיו להם לכן הזדמנויות רבות יותר להרגיע את עצמם. בנוסף נמצא במחקר זה, כי תינוקות להורים שהשהו את כניסתם לחדר התינוק בתהליך ההירדמות, פיתחו במהלך השנה הראשונה יכולת טובה יותר להרגעה עצמית.

מחקר נוסף בדק את ההתנהגויות ההורית הקשורות לקיומן של הפרעות שינה. החוקרים מצאו כי התנהגות מוגברת של הרגעה גופנית פעילה (פיזית אקטיבית), כמו לקחת את התינוק על הידיים, לקפץ איתו על כדור פיזיו וכו', בצרוף עם שימוש מופחת בהתנהגויות של עידוד עצמאות, כמו חפץ מעבר או מוזיקה מרגיעה, היו קשורים לקיומן של הפרעות השינה. גם הורים לתינוקות ללא הפרעות שינה השתמשו בשיטות של הרגעה גופנית, אבל יישמו את השיטות האלה לצד שיטות לעידוד אוטונומיה של התינוק ולא במקומן. המסקנה הייתה שכדי לפתח הרגלי שינה טובים בתינוק, חשוב לאזן בין השיטות ולא להשתמש באופן מופרז בשיטה אחת. ככל שהורים התחילו את שיטות עידוד האוטונומיה מאוחר יותר כך הפרעות השינה היו מתמידות ועיקשות יותר.

תוצאות מחקרים אלה מצביעות על האפשרות, שמעורבות מוגברת של ההורים בתהליך ההשכבה וההירגעות מקשה על התינוק לפתח כישורי הרגעה משל עצמו. בנוסף, ייתכן שמעורבות ההורים מתגמלת את הילד במידה כזו, שהוא אינו רוצה להיפרד ולהירדם. עם זאת, יש להביא בחשבון את האפשרות שתינוקות בעלי מזג סוער - שהם מראש קשים יותר להרגעה - דורשים יותר את מעורבות ההורים, בהשוואה לתינוקות "המלמדים" את ההורים שהנוכחות שלהם אינה חיונית.

שתהייה לכולכם שינה טובה.

צוות ייעוץ הרגלי שינה לתינוקות – מרכז אמא אדמה

סדנאות החייאת תינוקות ימי ו' כל שבועיים-שלושה, מפגש חד פעמי בן 3 שעות כולל תרגול. חובה לכל הורה!

מילקל (לשעבר קל מילק) -פורמולה הומאופתית מומלצת להגברת חלב אם של ד"ר קיי. לפרטים הקליקו - מילקל

אל תקני מנשא לתינוק לפני שמדדת וניסית. בואי למדוד מנשאים (מנשא לופיקס, שרון דרור ואחרים) ולקבל הדרכה על השימוש במנשאים לפני הקניה (אפשר גם בבית).
לימודי דולה באמא אדמה - קורס דולות פלוס (גם מלוות בלידה וגם תמיכה במשפחה וביולדת לאחר לידה) צלצלי 09-7408693