.
חדשות

ברוכים הבאים לאמא אדמה

המתחם שלנו ברחוב הבנים סגור.
קורסי הכנה ללידה עם שרי המיילדת ממשיכים כל העת. להרשמה השאירו פרטים בטלפון
09-7408693 או סמסו ישירות לשרי 050-7950411 והיא תחזור אליכן בהקדם.
לקניית אלופירסט בהוד השרון ברוב שעות היממה וגם בסופי שבוע סמסו 050-7950410

לקנייה מקוונת ומאובטחת באתר החברה (מחירים מסובסדים למשלוח עד הבית) הקליקו קניית אלופירסט באינטרנט

שרי קרוכמל, פרט להיותה מנהלת אמא אדמה היא גם מיילדת בית. לפרטים הקליקו מיילדת בית

לתיאום עם שרי סמסו 050-7950411

אצלנו ניתן להשיג: תרסיס אלופירסט לאחר לידה, כריות הנקה, פארטוקל (קל לידה) ועוד. לתיאום קניה בהוד השרון 050-7950410

יצירת קשר
שם:
דוא"ל:
טלפון:
פרטים:
הרשמה לניוזלטר
יש להקליד את הספרות והאותיות כפי שמופיעות בתמונה
הטלפון של אמא אדמה
 09-7408693
שרי המיילדת 050-7950411 (וואטסאפ או סמס בלבד)
קורסי הכנה ללידה בשיטת אמא אדמה עם שרי המיילדת מתקיימים כל העת.
השאירי פרטים (שם, באיזה שבוע ומהיכן) בטלפון 050-7950410 ושרי תחזור אלייך.
יש כבר אלופירסט בתיק לידה שלך?

כאן תוכלו לקרוא על תרסיס אלופירסט המבוסס על אלוורה, המקל, מחטא ומסייע בהחלמה בעקבות קרעים או חתכים בלידה, או לאחר ניתוח קיסרי - ספריי אלופירסט

לקניית אלופירסט בהוד השרון ברוב שעות היממה וגם בסופי שבוע סמסו 050-7950410

לקנייה מקוונת ומאובטחת באתר החברה (מחירים מסובסדים למשלוח עד הבית) הקליקו קניית אלופירסט באינטרנט


 

מודל יישומי "א.ת.נ.ח.ת.ה"

פרק 6: א.ת.נ.ח.ת.ה - אסנות, תנועה, נשימה, חשיבה, תזונה, הרפייה. קחי לך אתנחתה...

 

בעקבות ניסיון של מספר שנים בעבודה בהוראת יוגה לנשים בהריון,התפתחה אצלי ההכרה בצורך לפתח תירגול יום יומי שיתמוך באורח החיים של האשה ההרה. נשים רבות בוחרות לתרגל פעם או פעמיים בשבוע יוגה, אך תירגול קבוע על בסיס יומי ישפר במידה רבה יותר את איכות החיים של אותה אישה, יאפשר לה להפיג מתחים וחרדות ויכין אותה ללידה ולאמהות.

 

תירגול זה מבוסס על חמשת העקרונות של היוגה לאורח חיים בריא: תנועה נכונה, תזונה נכונה, נשימה נכונה, הרפייה נכונה, מדיטציה וחשיבה חיובית Shivananda 1996)). אותם עקרונות הותאמו לתקופת ההריון ונוסף אליהם מרכיב התנועה המכינה ללידה.

 

לפי מודל זה, על מנת שאישה הרה תחווה בצורה הקלה ביותר את תקופת הריונה, היא צריכה לסגל לעצמה תירגול יום יומי של לפחות חצי שעה בשעה קבועה במשך היום.

 

את התירגול הגדרתי בשם:  "א.ת.נ.ח.ת.ה" ( אסנות, תנועה, נשימה, חשיבה, תזונה, הרפייה) בכותרת זו יש גם מסר של לקיחת זמן איכות עצמי של מנוחה בו "את נחה".

  

תירגול זה כולל את האלמנטים הבאים:

אסנות: הן תנוחות  סטטיות שבהם ניתן לשהות ולנוח ולהשקיט את התודעה. בזמן השהייה באסאנה הריכוז מופנה לנשימה, לתנועה שנוצרת עם הנשימה ולהרפיית מתח פיזי מהגוף. באמצעות התנוחות של היוגה ניתן לשמור על החוזק והגמישות של הגוף. התנוחות השונות יאריכו את שרירי הגוף ויחזקו את השרירים המייצבים של הגוף בגב, בבטן וברצפת האגן. הם גם יאפשרו שחרור נוקשות ממפרקי הגוף וכאבים שונים כמו כאבי גב תחתון הנפוצים בזמן ההריון.

 

תנועה: התנועה המעגלית של הגב והאגן, בשילוב תנוחות יוגה מכינה את האישה ללידה טבעית ופעילה. בחלק מתנוחות היוגה ניתן להשתמש בזמן הצירים כדי להקל על הכאבים וכדי לנוח בהפסקות שבין הצירים. תנוחות יוגה כמו החתול (עמידת שש) בשילוב תנועה של האגן, עוזרות להתברגות של התינוק דרך תעלת הלידה, כלפי מטה עם כוח הכבידה.

 

נשימה עמוקה: תרגילי נשימה עמוקים כמו נשימה בטנית ונשימת נחיריים מתחלפת, מאפשרים קליטה רבה יותר של חמצן לגוף האישה, אל מערכת הדם שלה. הנשימה העמוקה משפיעה גם על התינוק ומחזקת אותו. בעזרת הנישמה תוכל האישה להרגיע את עצמה ברגעי מתח וחרדה, לאסוף עוד אנרגיה פנימה ולחוש את המרכז השקט והיציב שקיים בתוכה תמיד, מעבר לשינויים הפיזיים והרגשיים העוברים עליה. כמו כן תרגילי הנשימה והעבודה הקולית, כמו המהום נמוך, יסייעו לה בזמן הלידה להקל על הכאבים, להרפות את שרירי רצפת האגן ולעזור לתינוק במסעו החוצה.

 

חשיבה חיובית ומדיטציה: קיים קשר ישיר של השפעה בין המחשבות שלנו למצב גופנו ולכן ככל שמחשבותיה של האישה יהיו חיוביות ומחזקות יותר, כך היא תחוש יותר תחושת שליטה על חייה. היא תחווה את גופה חזק יותר ומסוגל יותר ללדת. תרגול של אמירות חיוביות יגביר את האמונה שלה בעצמה וביכולת הטבעית של הגוף שלה לשאת את התינוק וללדת בקלות. אמירות לדוגמה יכולות להיות: "הגוף שלי חזק ובריא", "אני שלווה וגופי רפוי", "הלידה שלי קלה וטבעית". יש לדמיין את האמירה מופיעה על גבי מסך לבן באזור המצח ולחזור עליו חמש פעמים בלב.

המדיטציה היא הישיבה השקטה, והשקטת התנודות של המחשבות באמצעות תשומת לב לנשימות. תרגול זה מעניק  תחושת בהירות, שלווה פנימית וחיבור עמוק יותר לחיים הנוצרים בפנים.

 

תזונה נכונה: גופה וילדה של האישה נבנים מהמזון בו היא מזינה את עצמה. לכן יש להרבות באכילת מזון עם אנרגיה "סטווית", זוהי אנרגיה טהורה וקלה לפי היוגה. מאכלים כמו ירקות טריים, פירות יבשים, קטניות, זרעי חמניות ודלעת, לחמים מחיטה מלאה ומוצרי חלב, בתוספת שתיית כמות מספקת של מים, יתנו לה את האנרגיה החיובית הדרושה לה לחיזוק של גופה ושל התינוק הגדל מיום ליום.

 

הרפייה נכונה: לימוד ההרפייה של מתח פיזי מהגוף תוך התנוחות של היוגה, יאפשר לאישה לנוח, להשתחרר ולחוש יותר מרחב פנימי ויותר קשר לאדמה. ברגע שגופה לומד לקבל תמיכה מהקרקע ולוותר על מתח, הוא נעשה רפוי יותר ומשתחרר מכאבים. גם זה יכול לסייע רבות בתהליך הלידה, כך שהגוף יפתח בקלות רבה יותר ויזרום עם המתרחש בתוכו עם פחות התנגדויות, כדי לאפשר לתינוק לצאת עולם. הרפייה ניתן לעשות על ידי שכיבה נוחה על הגב או על הצד והעברת תשומת הלב לאיברי הגוף השונים מכפות הרגליים מעלה והרפיית כל איבר ואיבר. 

 


 

לפרטים על יוגה להריון באמא אדמה הקליקו שיעורי יוגה בהריון

בחזרה אל תחילת עבודת התיזה הקליקו יוגה של האמהות

הפרק הבא: תרגול יומ-יומי מומלץ לנשים

תירגול יום-יומי מומלץ לנשים

הצעה לסדר תרגול יום-יומי המתאים לכל אישה

המלצתה של נעמי פונדק-לובל לתרגול יומי קבוע לנשים (מומלץ לתירגול בכל בוקר)

באמא אדמה תוכלו לקנות תרסיס אלופירסט לאחר לידה, ערכת פארטוקל (קל לידה) של ד"ר קיי ועוד. לתיאום איסוף או למשלוח סמסו 050-7950410